Sistemele B2B si B2C

B2B (Business to Business) – o schema de relatii comerciale, in care in calitate de cumparator actioneaza o alta companie, organizatie.

B2C (Business to Consumer) – o schema de relatii comerciale, in care in calitate de cumparator actioneaza consumatorul final.

Ca precizare, in sistemul B2B, un antreprenor iși vinde produsul sau serviciul unui alt antreprenor. Acesta din urma va folosi produsul pentru obtinerea unui profit.

Un exemplu reusit este vinzarea utilajului de producere si/sau a materiei prime.
Sistemul B2C, presupune ceva diferit. Bunurile sunt vandute persoanelor fizice - consumatori. Oamenii cumpara pentru ei inșiși, nu pentru revanzare sau producere. De exemplu, supermarketurile alimentare.
In viata de zi cu zi, rareori exista o divizare clara. Deseori, aceeași intreprindere poate colabora atat cu alte companii, cat și cu consumatori finali.

De exemplu, o companie care produce materiale de constructii poate in acelasi timp sa efectueze vanzari B2B, cat și B2C. Poate vinde produsele catre punctele de desfacere mai mici (magazine, chioșcuri etc.) la preturi cu ridicata.
Totodata, compania are propriul magazin de vanzare cu amanuntul, unde consumatorii au posibilitatea de a cumpara materiale de constructii direct de la producator.
Cu fiecare an, apar tot mai multe companii care iși extind gama de interese și utilizeaza atit sistema B2C cit si B2B. In companiile mari, a aparut pozitia – manager clienti corporativi.

Daca planificati sa incepeti activitatea in segmentul B2B va putem fi de mare folos. Putem gasi parteneri si cumparatori B2B pentru dvs.
Stim unde sa gasim parteneri si clienti B2B pentru afacerea dvs.