Cum sa contribuim la indeplinirea planului si sa ajutam departamentul de vinzari?
Este de asteptat ca activitatea departamentului de vanzari sa fie bine planificata, cu o obtinere constanta si uniforma a clientilor potentiali-noi.
Acest lucru permite sa planificam incarcarea echipamentelor si a specialistilor, nu sa lucram in depozit, ci sa vindem literalmente „de pe roti”, economisind bani pentru depozitarea produselor finite.
Aceasta fiind procesul ideal.
In realitate insa, activitatea departamentului de vanzari seamana cu o unda sinusoidala - o curba cu suisuri si coborasuri.
O scadere a numarului de lead-uri se intampla de obicei la inceputul lunii, o crestere spre final.
Factorul uman notoriu este deobicei de vina. Si prima lege a lui Parkinson - „Munca utilizeaza tot timpul alocat pentru ea”
De exemplu, trebuie sa pregatim un raport important intr-o saptamana. Timp este mai mult decat suficient. Dar dintr-un motiv necunoscut o facem in ultimele ore ale saptamanii, pana vineri, la 16-30. Si toata saptamana suntem ocupati cu treburi secundare.
Pe tot parcursul anului ne pregatim pentru o vacanta la malul marii si vrem sa obtinem o forma fizica buna pina atunci. Dar trecem la o alimentatie sanatoasa sau urmam o dieta in ultimele saptamani chiar inainte de sarbatori.
Sau un student care incearca sa insuseasca toate prelegerile trimestrului in ultima noaptea inainte de examen.
Daca ati fost in oricare dintre situatiile de mai sus, stiti exact despre ce merge vorba.
La inceputul lunii, managerii sunt relaxati - mai este mult timp pentru a finaliza planul, vom avea timp. Din a doua jumatate incepe cursa pentru plan. Si in aceasta cursa, unii clienti potentiali nu primesc suficienta atentie, managerul uita sa revina cu un sunet, daca potentialul client nu are timp sa ne acorde acum. Sau trimite o oferta comerciala, dar nu urmareste reactia clientului.
Intr-un fel sau altul, pierdem unii dintre potentialii clienti din cauza factorului uman notoriu.
Insa i-am pierdut pentru totdeauna sau exista vreo modalitate de a-i recupera?
Cunoastem sa returnam clientii. Nu pe toti, desigur. Unii clienti nemultumiti vor gasi alti furnizori, unii pur si simplu vor refuza sa negocieze din nou.
Dar, dupa cum arata experienta noastra, suntem capabili sa returnam aproximativ 15% dintre clientii potentiali neprocesati, transformandu-i in clienti activi.
Pe pietele specifice, acesta este un indicator foarte bun.
Daca aveti nevoie de o crestere a vanzarile, completati cererea si va indemnam sa muncim si sa castigam impreuna.