Tendinte de marketing B2B 2022

Acum! Este timpul sa transpunem visele în planuri concrete si sa incepem sa lucram la implementarea lor.

Am compilat pentru dvs., o prognoza a tendintelor de marketing care vor fi relevante in anul 2022.

Industria de marketing digital este in continua evolutie, dar in ultimii doi ani au avut loc schimbari cu adevarat drastice care au afectat foarte mult relatia dintre companii si clienti. Cu toate acestea, chiar si in mediul volatil al pandemiei, profesionistii in publicitate digitala si marketing au reusit sa demonstreze ca sunt capabili sa se adapteze si sa imbratiseze noile reguli ale jocului.

La ce va trebui sa ne adaptam in 2022?

Potrivit unor previziuni, vor fi relevante atat inovatiile neasteptate, cat si practicile deja familiare managerilor de marketing, dar intr-o versiune usor modificata.

In 2020-2021, transformarea digitala a devenit o realitate pentru toate tipurile de afaceri.

Pandemia globala a accelerat semnificativ ritmul schimbarilor, comertul electronic atingand nivelurile din ultimii zece ani in doar 3 luni din 2021, iar 60% dintre companiile din sectoare au experimentat noi comportamente de cumparare in ultimul an.

Mai jos gasiti lista tendintelor din 2022.

1. Content-marketing

Piata globala de content marketing este de asteptat sa creasca cu 417,85 miliarde USD in cei trei ani 2022-2025, la o rata de crestere anuala de aproape 16%.

Am clasat content marketingul pe primul loc, deoarece are cea mai mare rentabilitate a investitiei dintre orice strategie de marketing digital.

In general, costul este cu 62% mai mic decat publicitatea traditionala. In plus, genereaza cu 19,7% mai mult trafic organic decat alte forme de implicare.

In 2021, 82% dintre managerii de marketing au folosit activ marketingul de continut, fata de 70% in anul 2020.

Un studiu realizat de Asociatia Nationala a Advertiserilor din SUA a constatat ca bugetul mediu de content marketing a crescut cu 73% pe o perioada de doi ani.

Cresterea nu va incetini, iar multi experti prevad ca profesionistii din acest domeniu vor trebui sa creeze mai mult continut ca niciodata.

2. Video content

Videoclipul va juca un rol important anul acesta. Merge orice, de la porniri rapide si tutoriale pana la webinar-uri.

Raportul oficial al Cisco prevede ca, in 2022, 82% din tot traficul IP (atat pentru afaceri, cat si pentru consumatori) va fi trafic video.

In plus, odata cu cresterea Instagram Reels si TikTok (unde numarul de utilizatori a crescut de la 500 de milioane la 1 miliard in doar un an), videoclipurile scurte vor ramane la varf de popularitate.

Potrivit pietei de continut de elita, 66% dintre respondenti ar prefera sa vizioneze un scurt videoclip pentru a afla despre un produs si doar 18% sunt dispusi sa citeasca un articol text, un site web sau o postare.

Si conform unui raport Vidyard, 68% dintre oameni vor viziona intregul videoclip daca dureaza mai putin de un minut.

3. Personalizare si experienta utilizator

Personalizarea continutului nu este o tendinta noua, dar consumatorii de astazi se asteapta la comunicari mai bine directionate si personale ca niciodata.

42% dintre respondenti au spus ca sunt nemultumiti cand mesajele nu sunt personalizate, iar acest lucru afecteaza direct decizia de cumparare.

In circumstante normale, 49% dintre oameni vor ignora o marca daca gasesc reclamele sale irelevante pentru ei in acea perioada de timp.

In acelasi timp, 36% dintre respondenti au sanse mai mari sa faca o achizitie de la o companie care le trimite mesaje individuale.

Comunicare personalizata cu clientii este asigurata de serviciul Kompass EasyList pentru crearea unei liste specializate cu clienti tinta (Cumpararea fisierelor de afaceri online: Lista dvs. de potentiali clienti - KOMPASS).

EasyList este un instrument usor de utilizat pentru a crea rapid o lista personalizata de clienti potentiali.

4. Analitica si inteligenta artificiala

Pandemia i-a impins pe oameni sa realizeze ca practicile traditionale de afaceri nu mai sunt suficiente. Prin urmare, companiile apeleaza din ce in ce mai mult la inteligenta artificiala si la analiza pentru a reusi, a supravietui sau a amortiza impactul pandemiei asupra veniturilor lor.

Acum expertii folosesc inteligenta artificiala si analizele pentru a colecta si a studia date si pentru a automatiza procesele de marketing.

Potrivit sondajelor, 28% din managerii de marketing folosesc inteligenta artificiala pentru a recomanda produse si 26% pentru a-si optimiza campaniile.

Gartner prezice ca in 2022, inteligenta artificiala va inlocui aproximativ o treime din analistii de marketing si aproximativ 40% din sarcinile de procesare si evaluare a datelor vor fi automatizate.

Acum este momentul ca companiile sa ia in considerare colaborarea cu furnizori de date de incredere, cum ar fi Kompass Moldova (Global B2B Online Business Directory - Cautare informatii despre companii - Kompass).).

 In afaceri, nu se poate baza pe sansa, ci doar pe informatii actuale si pe calcul precis.