Va vom ajuta sa gasiti clienti si parteneri noi in orice domeniu B2B
La inceputul lunii octombrie in oficiul nostru a venit directorul unui intreprinderi de producere din Chisinau.
Solicitarea clientului – cautarea clientilor noi, extinderea bazei de date de cumparatori si parteneri.
Scopul principal este de a oferi departamentului de vinzari o lista de clienti potentiali acum.
Baza de date existenta a clientilor nu mai satisface necesitatile din punct de vedere a mai multor criterii.
Cei care procurau in trecut produsul continua sa cumpere
Iar clientii vechi insista la reduceri suplimentare.
Situatia fiind ca costul de producere creste: resursele energetice si materiile prime au crescut in pret, iar impozitele, cheltuielile, salariile trebuie indexate...
Clientii de lunga durata planifica sa isi schimbe furnizorul daca compania va ridica preturile. La 31 decembrie 2021, majoritatea contractelor expira, iar conducatorul se teme in mod rezonabil ca managerii departamentului de vinzari nu vor putea face fata inlocuirii clientilor in viitorul apropiat.
In astfel de situatie sunt necesari pasi urgenti pentru ca compania sa nu fie nevoita sa stopeze producerea si sa trimita lucratorii in concedii din cont propriu.
Am oferit doua variante pentru solutionarea acestei probleme:
Prima varianta este de a selecta o lista de companii din baza de date Kompass Moldova care corespund portretului unui potential cumparator al clientului si de a transfera informatiile catre departamentul de vânzari pentru prelucrare.
A doua varianta este de a selecta 200 - 300 de companii care corespund portretului unui potential cumparator al clientului, de a ii contacta, de a ii identifica pe cei interesati in colaborare si de procurarea a produselor clientului nostru.
Iar contactele acestor clienti „interesati” vor fi transferate managerilor departamentului de vanzari pentru elaborarea finala a detaliilor tranzactiei.
Pentru eficienta si pentru a evita supraincarcarea managerilor, am propus o schema in care seful call center-ului trimite clientului contactele cumparatorilor interesati identificati in ziua respectiva in fiecare zi la sfarsitul zilei de lucru.
In asa mod departamentul de vinzari este incarcat cu lucru uniform.
Clientul a ales a doua varianta, conform careia managerii sai de vanzari vor lucra cu clienti deja pregatiti si tot ce trebuie sa faca este sa incheie negocierile in mod eficient.
Rezultatele au fost urmatoarele:
• Sa selectat o lista de 267 potentiali clienti in baza criteriilor clientului.
• Sa pregatit script-ul pentru call-centru
• Operatorul a apelat companiile din lista pregatita. Procentul apelurilor nereusite constituie 7% - 18 companii.
• Din 249 de companii, 63 (aproximativ 25%) si-au aratat interesul in propunerea clientului, 3 din acesti client potentiali au exprimat dorinta de a contacta cit de curind posibil clientul nostru.
• In departamentul de vanzari a clientului au fost transmise 63 contacte a companiilor, care au manifestat interes in calaborare.
• In decursul a unei lunii au fost incheiate 7 contracte anuale.
• Au loc convorbiri cu 12 companii.
In baza rezultatelor muncii noastre, compania a semnat un acord cu Kompass Moldova pentru servicii suplimentare:
Cautarea clientilor de peste hotare si organizarea expedierii unui lot de test a produselor pentru prezentare.
Extinderea in continuare a bazei de clienti locali.
Urmarirea gradului de satisfactie a consumatorilor finali utilizind produsele clientului.
Kompass Moldova - va vom ajuta sa gasiti clienti si parteneri noi in orice domeniu B2B.
Contactati-ne!
Kompass Moldova
Moldova, Chisinau, Constantin Brâncuși 124/1, et.3
+373 67 60 20 77
e-mail: office@kompass.md