Kompass Moldova doreste sa ajute antreprenorii din Moldova sa reconstruiasca lanturile de aprovizionare

Interviu cu Iurii Latii, director Kompass Moldova.

 

 

 

Kompass Moldova Kompass Moldova este un portal internațional B2B pentru căutarea și legătura cu furnizorii de bunuri și servicii. Diferența dintre Kompass și alte sisteme este multilingvismul. Portalul funcționează în 26 de limbi, care acoperă acum 95% din audiența globală a internetului. Un singur clasificator pentru 53.000 de poziții, permite utilizarea limbii materne și obținerea informațiilor despre 60 de milioane de companii din 70 de țări.

Iurii, buna ziua! Am venit la interviu catre dvs. cu informatia ca cunoasteti cum e posibil de ajutat oamenii de afaceri din Moldova, ale caror lanturi de furnizare s-au rupt datorita situatiei din Ucraina. Cu aceasta informatie o sa incepem. Ce propuneri aveti?

Da, Inna. Si pentru inceput, as dori sa-i sfatuiesc pe antreprenorii din Moldova sa utilizeze in mod activ instrumentele noastre gratuite, care cu siguranta vor ajuta la gasirea furnizorilor si la construirea unui lant de aprovizionare durabil. Prin acest sistem, ma refer nu doar la disponibilitatea furnizorilor de încredere, dar si la posibilitatea de a trece rapid la un furnizor de rezerva, pentru a nu dezamagi clientii proprii.

Puteti oferi cateva sfaturi despre modalitatea de a utiliza platforma dvs?

Probabil, pentru inceput este necesar de a acorda putin timp procesului de studiu. Miracolele nu se intampla, iar daca nu stiti ce si cum sa intrebati, atunci este putin probabil ca raspunsul sa fie de ajutor. Apoi incercati sa oferiti o definire clara a produsului de care aveti nevoie. Raspundeti la 3 intrebari pentru sine: Ce? Din ce? Pentru ce?

De exemplu, plite cu infraroșu / abur / cu microunde / combinate pentru cafenele și restaurante

Si cel mai important - descrieti corect nevoile dvs. Uneori clientii spun ca au cerut pretul, dar nu au primit niciun raspuns, apoi expediaza solicitarea originala, care conține doar un cuvant: ” Price?”. Voi ati oferi raspuns la acest tip de solicitare a ofertei?

Prin urmare, cererea trebuie formulata corect:

  1. in limba utilizata in tara respectiva. Daca este dificil - scrieti in engleza
  2. trebuie indicate urmatoarele informatii:

QUANTITY/NUMBER OF PIECES – FREQUENCY – PLACE OF DELIVERY & INCOTERMS – DEAD LINE to reply – Method of payment.

Spun asta special in limba engleza, ca sa fie mai simplu pentru cei care vor lucra cu adevarat.

Sa luam un exemplu? Alegem pe cineva al carui lant de aprovizionare a suferit. Sa presupunem, am citit un interviu pe site-ul dvs. ca nu exista cherestea pentru productia de paleti.

Ok. Sa presupunem ca contractele unui antreprenor au fost reziliate și are nevoie urgenta de cherestea, ce ar trebui sa faca in continuare?

El poate găsi cheresteaua, dacă produce paleți sau paleți finiți, dacă urmărește înlocuirea parțială a producției proprii cu cea din importuri. Există două moduri de a face acest lucru pe site-ul nostru.

Prima opțiune este o trimitere generală a cererilor către toți cei care produc cherestea. Accesăm kompass.com, selectăm limba, pe pagina principală, în colțul din dreapta sus, există secțiunea „Plasați o cerere de ofertă”. Următorul pas este înregistrarea. Nume, companie, e-mail.

Apoi trebuie sa gasiti si sa selectati ceea ce cautati. De exemplu, „cherestea, busteni”. Indicati ce companii va intereseaza: nationale sau internationale sau ambele tipuri . Scrieti textul cererii intr-o limba convenabila furnizorului. Si apasati butonul „Trimite”. Toate companiile care au un cod pentru produsul pe care l-ati selectat vor primi mesajul dvs.

Care este a doua optiune?

Cautarea detaliata. In regimul de cautare, introducem ceea ce dorim sa gasim si selectam din 60 de milioane de companii din 70 de tari ale lumii. Vom putea previzualiza informatii despre fiecare companie in parte, vom accesa site-ul lor web si, ca rezultat vom trimite o cerere de adresa, indicand numele directorului.

A doua opțiune consumă mai mult timp, dar este mult mai exactă, deoarece vom putea selecta doar exportatori și/sau companii din anumite țări.

La moment, special nu comunic nimic despre aplicația EasyBusiness, care este creata pentru a gasi clienți noi. Acum, prioritar este restabilirea lanturilor de aprovizionare. De faptul cum putem sa inlocuim cumparatorii din Ucraina, Rusia si Belarus cu clienți din alte tari, vom discuta peste cateva saptamani.

Care este probabilitatea reala de a primi un raspuns?

Sincer sa fiu, daca activati intr-o companie de renume mondial sau scrieti din Elvetia, cu sigurantă ve-ti primi raspuns. Cu cererile din Moldova, totul nu este atat de evident. Acum situatia este dificila - toata lumea are probleme. In plus, Moldova nu este cea mai bogata țara. Dar prin aceasta sistemul Kompass este de ajutor, îi putem gasi pe cei care vor fi interesați de noi.
Lifehack: Daca doriti sa primiti un raspuns, scrieti „Sun pregatit pentru plata in avans”.

Si totul este gratuit?

Da. Si Intotdeauna a fost gratuit. Activam in Moldova de aproape 30 de ani, dar primordial pentru clientii din occident. Cei care stiu sa foloseasca aceste instrumente. Oamenii de la noi nu cred prea multe, dar spun: „Pentru ce... Noi avem furnizori permanenti”.

Puteti oferi cateva statistici ca rezultat al colaborarii cu clientii occidentali, cate sunt, pentru a le demonstra oamenilor de la noi?

Daca vorbim despre procesul de verificare a increderii partenerilor, atunci strainii ne intreaba aproximativ despre 100-150 de companii pe luna din Moldova. Adica aproximativ 1500 de solicitari pe an. Cum credeti, de cate ori pe an companiile de la noi din tara intreaba despre companiile straine?

De 100-200 de ori, poate...

Sunteti optimista. In real sunt 4-5 cereri pe an. Aceasta reprezinta 0,3%. Ei nu cred in autenticitatea informatiilor, sau nu cunosc despre aceasta, sau nu au timp sa studieze. In general - nu se utilizeaza. Sarcina mea este ca acest instrument să fie util.

Acum a venit timpul cand acest instrument pe care il oferim, ar putea veni in ajutor...

Da, si cu totii ne-am convins ca raspunsul: „Dispunem de un furnizor permanent”, nu mai funcționează...

Dupa cum am mentionat, a fost si este gratuit. Exista, de asemenea, un instrument cu plata numit EasyBusiness. Principala diferenta - este mai exact, contine mai multe informatii, mai multe oportunitati de monitorizare si asa mai departe. Dar am convenit deja ca astazi nu vom vorbi despre aceasta, pentru a nu distrage atentia cititorilor. Va pot spune ca planificam in aprilie sa-l facem in acces gratuit, pentru a ajuta cu adevarat pe cei care sunt pregatiti sa lucreze.
Daca cititorii dvs. o sa prezinte interes, voi vorbi detaliat despre EasyBusiness la inceputul lunii aprilie.

Spre final, atasez inca o data link-ul catre site-ul Kompass Moldova.