Iceberg-ul Ignorantei, sau ce cunosc angajatii despre problemele din cadrul companiei

In 1989, top-managerul japonez Sidney Yoshida a formulat principiul “Iceberg-ul Ignorantei. El sustinea ca:

  • Angajatii obisnuiti cunosc aproximativ 100% din problemele din cadrul companiei
  • Managerii lor directi – aproximativ 74%
  • Managerii de mijloc – aproximativ 9%
  • Top managerii – aproximativ 4%.

Yoshida nu este om de stiinta si nu a furnizat dovezi stiintifice.

Probabil in Japonia asa si are loc tot, insa pe piata locala cu siguranta lucrurile difera. Intr-o companie cu peste 50 de angajati, despre toate problemele nu cunoaste nimeni.

Angajatii obisnuiti cunosc doar ceia cu ce lucreaza.

Contabilii nu cunosc despre dificultatile managerilor de logistica – si invers, departamentul de marketing si cel de vanzari se acuza reciproc pentru lipsa de clienti, iar directorii vad doar ceia ce este la suprafata si inregistreaza o scadere a profiturilor.

Asa functioneaza o companie mare - toata lumea se agita, dar nimeni nu stie cum functioneaza mecanismul in ansamblu.

Insa si angajatii se agita in moduri diferite. Maximilian Ringelmann a descoperit in 1913 ca cu cat sunt mai multi oameni implicati intr-un loc de munca, cu atat productivitatea medie devine mai mica, deoarece fiecare participant simte ca propriile eforturi nu sunt decisive.

Patru oameni trag o franghie nu de patru ori mai tare decit unul singur, ci doar de 2,5 ori. Toata lumea se bazeaza pe ceilalti si eficienta scade.

Ne putem imagina - un birou mare, toata lumea lucreaza doar la jumatate din capacitate, iar conducerea nu cunoaste care este situatia.

Conducerea se intreaba de ce scad vinzarile.

Solutia este identificarea KPI-urilor si a anumitor persoane responsabile pentru a evita iresponsabilitatea colectiva.

Cunoastem despre ce vorbim, anume in asa fel a fost structurat call centru nostru.

Lucrand cu solicitarile de a gasi noi clienti, noi:

  1. Intocmim o lista a clientilor tinta ai clientului
  2. Gasim contactele persoanelor de decizie in companiile necesare
  3. Elaboram un scenariu de conversatie tinand cont de nevoile cheie ale potentialilor clienti
  4. Testam si ajustam scriptul
  5. Realizam negocieri preliminare, prezentam oferta/produsul si punem la dispozitie clientului o lista de clienti fierbiti gata sa cumpere si sa colaboreze

Totul este clar, rapid si in conformitate cu sarcina atribuita.

Nu transferam responsabilitatea asupra altora, luam totul asupra noastra.

Kompass - in afaceri nu te poti baza pe sansa. Doar pe informatii actualizate si calcule precise.

Comandați un serviciu de call-center

Lasa datele tale si te vom contacta!